Незвичайним колоритом і особливим життям запам’ятався львів’янам трамвайний маршрут №12. Пропонуємо кілька фактів про цей “домашній маршрут” та про його історію.

Про це повідомляє портал "То є Львів".

З квітня 1909 року на засіданнях міськради активно обговорювалися питання щодо прокладання нової лінії трамвайного маршруту на Високий Замок. Електрична комісія наприкінці травня затвердила проєкт будівництва одноколійної лінії по трасі вул. Руська, костел Кармелітів, вул. Куркова (Лисенка), вул. Унії Люблінської (Гуцульська), вул. Театинська (Кривоноса) до Тріумфальних воріт на Високий Замок.

Трамвайні колії на вулиці Винниченка за Пороховою вежею. Фото 50-60 років ХХ століття
Трамвайні колії на вулиці Винниченка за Пороховою вежею. Фото 50-60 років ХХ століття

Варто зазначити, що дільниця від вул. Руської була затверджена як двоколійна, а вище – одноколійна з роз’їздами. Кінцевий пункт лінії збігався з початком головної алеї Високого Замку. Загальна довжина лінії складала 1165 метрів. Через те, що був дуже стрімкий характер підйому, було замовлено спеціальні рейки. Будівництво оцінювалося у 200 тисяч крон. Лінія повинна була мати 5 зупинок.

Лінія отримала індекс U, а маршрут позначався літерами UL, що означало кінцеві зупинки – 29 Листопада (Коновальця) – Унії Люблінської (Високий Замок). "12" маршрут став називатися після відновлення у повоєнні роки – з 1 травня 1949 року "Центр – Високий Замок". З 1951 року "Суворова(Сахарова) – Високий Замок". У кінці 1969 року маршрут скорочено до вул.Винниченка.

Популярні новини зараз
Комунальники масово подають до суду на неплатників: яка заборгованість вважається критичною Готуйте гаманці: скільки доведеться платити за електрику та газ з 1 травня Продасте за 8000 гривень: колекціонери влаштували полювання на особливі 5 копійок З 28 квітня та до 5 травня: "Нафтогаз" закликав споживачів оглянути газові лічильники
Показати ще

Трамвай за Пороховою вежею на маршруті до Високого замку (1910-ті)
Трамвай за Пороховою вежею на маршруті до Високого замку (1910-ті)

Вже незабаром він став "домашнім", бо на ньому збиралися мешканці кількох вулиць: Кривоноса, Довбуша, Верховинської, Гуцульської. Мешканці цих вулиць знали одне одного в обличчя. І при зустрічі пани люб’язно припіднімали капелюхи, а пані злегка кивали у відповідь.

"Дванадцятка", як її називали, в силу складного рельєфу їздила одним вагоном та першою почала працювати без кондуктора. У пекучу хвилину, коли поспішаєш чи спізнюєшся, "свій" міг зупинити "дванадцятку" й поза зупинкою. Досить було тільки подати рукою умовний знак. Певна річ, що такі випадки мали місце тільки у крайніх випадках і люди ними не зловживали.

Трамвай за Пороховою вежею на маршруті до Високого замку (1910-ті)
Трамвай за Пороховою вежею на маршруті до Високого замку (1910-ті)

Через спрацьованість та зняття з ліній усіх старих вагонів серії 100 у 1970-72рр., а також через неможливість експлуатації нових німецьких вагонів на складних ділянках керівництво було змушене закрити рух на Високий Замок за маршрутом № 12 у березні 1970 року.

Нагадаємо, що у сквері імені Кузьми Скрябіна, що поблизу обласної філармонії у Хмельницькому, з'явилася оригінальна локація-мурал на згадку про відомого співака.

Як повідомляв портал Знай.uа, львів'янам показали, як одягалися жінки у 50-их роках XX століття. На фото видно, як жінка одягнена в елегантне пальто зі стильним коміром.

Також Знай.uа писав, львів'ян впустили на галицьке весілля 50 років тому: "Часи важкі, зате почуття справжні"