Так, стало відомо, що керівники підприємств, які займаються пасажирськими перевезеннями у Львові, вимагають збільшення тарифу за проїзд. Вони заявляють, що економічно обґрунтований тариф на проїзд зараз має бути не 7 гривень, а 14.
Своєю чергою у Львівській мерії заявили, що найближчим часом підвищувати вартість проїзду не збираються. Про майбутні перспективи львівського транспорту поговорили у програмі "Стінка на стінку" Орест Олеськів – головний транспортник міста та Іван Велійка – голова Асоціації перевізників Львівщини.
У Львоові за останні десятиліття значно зріс тариф на перевезення. Все починалося у 90-их, тоді проїзд коштував 20 копійок. Якщо говорити про сьогодення, то актуальним залишається тариф 7 гривень. Перевізники зазначають, що таке підвищення пов'язане перш за все із підвищенням ціни на пальне.
"Коли почали працювати на ринку Львова приватні перевізники – це був 1997 рік. Вартість проїзду була 50 копійок, вартість дизельного пального – 30 копійок. Відчуйте різницю. Тобто ми сьогодні говоримо про те, що вартість проїзду має бути на рівні вартості одного літра пального. Тоді вона була менше літра пального.
І хочу сказати, що дійсно в той період це був бізнес. На сьогоднішній день це робота, тяжка робота. А враховуючи останній рік, коли ми боремося з коронавірусом і переживаємо карантинні періоди – це надзвичайно тяжко транспорту, надзвичайно тяжко втримати працівників, надзвичайно тяжко втримати інфраструктуру, де обслуговується транспорт", - говорить Іван Велійка.
Наразі львівські перевізники заявляють, що економічно обґрунтована ціна за проїзд має бути 14 грн. Тому вони вимагають від міської влади прийняли економічно обґрунтований тариф.
"Нам приватні перевізники надіслали свої розрахунки, які становлять в середньому 14 гривень. АТП-1 нам ще не подало, тобто ми ще чекаємо їхні обрахунки. Але загалом є затверджена міністерством методика, згідно з якою розраховується економічно обґрунтований тариф. Управління транспорту візьме ці дані, які надали перевізники, і зможе обрахувати точний економічно обґрунтований тариф. Після цього він ще має перевірятися антимонопольним комітетом. Лише тоді можемо говорити, що є цифра економічно обґрунтованого тарифу", - зазначив Орест Олеськів.
Але ще достеменно не відомо, як буде обслуговуватися так званий "Великий Львів". Адже це не тільки Винники, Брюховичі, це населенні пункти – 15, 20 кілометрів. Не відомо, чи буде тут єдиний тариф чи різні.
"Має бути зональний тариф: тобто зона міста Львова, границі Львова – це один тариф, а всі населені пункти, які знаходяться в громаді, але за межами Львова, мають їздити по іншому тарифу. Тобто має бути зональний тариф", - заявив Іван Велійка.
Львівські перевізники наразі не вимагають аби львівяни платили вже зараз 12, 15 чи 17 грн. Вони готові здійснювати перевезення і за 7 грн, але різницю в тарифах їм мають повертати за рахунок бюджетних коштів.
"Я би хотів сказати таке, що пасажир може платити 5 гривень, 6 гривень – місто встановлює тариф для пасажира. І нам не потрібно, щоби пасажир платив 15 гривень, ми далекі від того. Але місто має розуміти, що воно має компенсувати різницю. І тоді я як пересічений громадянин буду розуміти, що мною обрані депутати, виконавча влада міста піклуються про мене. Тому що вона бере частину видатків на себе, вона за рахунок бюджету погашає ті витрати, які я маю витягнути з кишені. Це правильно", - Іван Велійка.