З осені 2016 року львівські комунальні транспортні підприємства при закупівлі громадського транспорту жодного разу не використовували українську систему електронних закупівель «ProZorro».
Про це повідомляє інформаційний портал Справжня Варта.
Зараз одним із головних обіцянок Андрія Садового перед виборами є оновлення міського громадського транспорту. Йдеться перед усім про той транспорт, який належить двом комунальним перевізникам – ЛКП «Львівелектротранс» та Львівському комунальному автотранспортному підприємству № 1.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
Підписатися
Але, варто зазначити, що закупівля жодного зі 150 автобусів великого класу, 50 тролейбусів та 30 вживаних і 10 нових трамваїв у 2017 – 2020 роках не була проведена через національну систему електронних тендерів «ProZorro». Таким чином міська влада намагається при великих закупівлях уникати дійсно прозорих і змагальних процедур закупівлі, які якраз і забезпечує система «ProZorro».
Варто зазначити, що із 1 квітня 2016 року застосування системи електронних публічних закупівель «ProZorro» стало обов’язковим для державних і комунальних монополістів, а із 1 серпня 2016 року – для усіх комунальних і державних підприємств та установ України і органів державної та місцевої влади.
Чому ж у Садового не хочуть закуповувати громадський транспорт через «ProZorro»
Андрій Садовий дуже часто любить розповідати про підтримку вітчизняного виробника. Він хизується тим, що практично у всіх закупівлях нового громадського транспорту для Львова із кінця 2014 року перемагав або «Концерн «Електрон», або його дочірні структури. Винятками є лізингова закупівля, де поряд із «Електронами» були закуплені і білоруські МАЗи, а також єдиний тендер через «ProZorro», де перемогло ТзОВ «Український автобус».
Така «любов» мера Львова до конкретного виробника, який до того ж не є найдешевшим, межує, як мінімум, із лобізмом.
Підприємству ТзОВ «СНУП «Електронтранс», яким так опікується Андрій Садовий, із 2012 до 2015 року вдавалося без казусів проходити тендерне сито. Проте перша проблема виникла навесні 2015 року. Тоді, нагадаємо, Департамент житлового господарства та інфраструктури ЛМР (чомусь не ЛКП «Львівелектротранс») оголосив тендер на закупівлю трьох 12-метрових низькопідлогових тролейбусів із очікуваною вартістю закупівлі 17,7 млн. грн. Під час розкриття тендерних пропозицій виявилося, що у тендері бере участь аж 4 учасники, один із яких пропонує ціну нижчу, а ніж ТзОВ «СНУП «Електронтранс».
Отож, цінові пропозиції були такі: ТзОВ «Укрпастех» (представник самого «Електронтрансу») правив за 3 тролейбуси 15 мільйонів 375 тисяч 600 гривень. ДП «Автоскладальний завод № 1» АТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс» - 15 мільйонів 375 тисяч гривень, а ТзОВ «СНУП «Електронтранс» – 15 мільйонів 294 тисячі гривень. ПрАТ «Чернігівський автозавод» (складова концерну «Еталон») оцінила три тролейбуси у 14 мільйонів 100 тисяч гривень, це підприємство уже мало досвід виробництва тролейбусів для Чернігова під брендом «Барвінок», а щодо загального досвіду Чернігівського автозаводу, то він збудував уже тисячі автобусів, а не лише 3 тролейбуси, які на той час були в доробку «Електронтрансу».
Не дивлячись на істотно нижчу ціну закупівлі, тендерний комітет Департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР акцептував пропозицію «Електронтрансу». Таке рішення чернігівці оскаржили у Антимонопольному комітеті України, але безрезультатно.
Але це були тільки «квіточки». Значно «цікавішою» виявилася історія із постачанням автобусів виробництва «Електрону».
Вперше тендер на постачання автобусів, у якому взяло участь ТзОВ «СНУП «Електронтранс» був розпочатий 5 серпня 2015 року. Львівське комунальне АТП № 1 планувало закупити 10 нових автобусів великого класу за 20 мільйонів гривень. Термін постачання автобусів – 150 днів від дати підписання договору. 3 вересня 2015 року відбулося розкриття тендерних пропозицій – всі вони були дорожчі від очікуваної вартості закупівлі. Отож, дилер білоруського МАЗу ТзОВ «МАЗтранссервіс» оцінило 10 автобусів в 38,5 млн. грн., ДП «АСЗ №1» АТ «АК «Богдан Моторс» – у 36,5 млн. грн., ТзОВ «Електронтранс» – у 35,85 млн. ТзОВ «НТП «СТГ Інжиніринг» також намагалося продати 10 автобусів ЛАЗ за 31 млн. грн, але його пропозицію зразу відхилили. Отож «Електронтранс» переміг у тендері. Ціна одного автобуса склала 3,585 млн. грн., що за тодішнім курсом еквівалентно 146 735 євро.
Єдиний львівський автобусний тендер у «ProZorro»
Єдиний раз за останні 5 років для закупівлі рухомого складу громадського транспорту для львівських комунальних підприємств система електронних закупівель «ProZorro» була використана 18 жовтня 2016 року – тоді Львівське комунальне АТП № 1 оголосило тендер на закупівлю 20 нових автобусів середнього класу, пристосованих для перевезення інвалідів, із очікуваною вартістю закупівлі 37 мільйонів гривень.
У цьому тендері взяло участь 2 постачальники: ТзОВ «Торговий дім «Динат-груп» та ТзОВ «Український автобус». Друга компанія і стала переможцем – вона оцінила постачання 20 автобусів на 1000 гривень дешевше за очікувану вартість закупівлі. Договір на постачання автобусів «Атаман» А092Н6 був підписаний 12 грудня 2016 року, автобуси були оперативно поставлені до Львова. Вартість одного автобуса склала 1 мільйон 849 тисяч 950 гривень або біля 60 тисяч євро.
Більше тендерів у «ProZorro» ні до, ні після цього ні ЛКП «Львівелектротранс», ні ЛК АТП № 1 не проводило.
Обов'язково підпишись на наш канал в Viber, щоб не пропустити найцікавіше
Нагадаємо, що Пальчевський разом з киянами організував мітинг через екологічну ситуацію на Дарниці
Як повідомляв портал "Знай.uа", студенти КНУ повстали проти "слуг" Зеленського
Також, "Знай.uа" писав, що розлючені українці прийшли до Зеленського, немає сил терпіти